сряда, 31 август 2016 г.

СЛАДКО ОТ ЧЕРВЕНИ ЧУШКИ


Това сладко е чудесно допълнение към синьо сирене или печено месо,като вкусовете се съчетават много добре и взаимно се допълват.Вкусът му е сладко-кисел и не може да се използва за десерти.Аз се отклоних малко от рецептата,но ще дам точната рецепта и ще споделя как го приготвих.



Продукти:
1кг.червени чушки-това количество е на изчистен от дръжките и семето пипер
2с.л захар
250гр.захар
250гр.кафява захар
200мл.ябълков оцет
1 зърно карамфил*
1/2ч.л. лимонтозу

*Аз не използвах карамфил,а добавих 1с.л.розмарин и 1дафинов лист.
Направих сладкото с 2кг.пипер и съответно удвоих захарта и оцета.
От това количество напълних 3 бурканчета от по 314мл.

Начин на приготвяне:
Измиваме чушките,почистваме ги от дръжките и семето,и ги нарязваме с ширина 1см,като дължината е по наше желание.Аз ги нарязах на кубчета.

Слагаме ги в тенджера с дебело дъно (използвах тенджерата под налягане),поръсваме ги с 2 супени лъжици захар и ги оставяме за 3 часа да си пуснат излишната вода.Отцеждаме ги (при мен се отдели много малко сок-около 4-5 с.л.),добавяме бялата,кафявата захар и оцета.Разбъркваме хубаво и слагаме на силна степен на котлона.Щом заври намаля котлона и бъркаме от време на време.
В тензух слагаме розмарина,завързваме го и го пускаме да ври заедно със сладкото,а дафиновият лист го смесваме с чушките.Към края,когато сладкото е почти готови изваждаме подправките.
При мен се получи доста сироп,а не исках да го оставям да ври дълго,докато се сгъсти,защото чушките щяха да се стопят,а исках все пак да се усещат.Ето защо,когато станаха готови,така че на мен да ми харесват,отстраних сладкото от котлона и прецедих.Чушките поставих в купа,а сока върнах на огъня да поври и да се сгъсти.Към края сложих лимонтозуто,разбърках и дръпнах от котлона.После добавих към чушките от сока толкова колкото да се обединят добре и напълних в бурканчета.Остана ми сок и мисля,следващият път да намаля наполовина захарта и оцета.Напълних горещото сладко в бурканчета и заварих за 5-8 минути.





Добър апетит!




Няма коментари:

Публикуване на коментар